#DIY: Rýchla tvarohová torta s drobným ovocím



Keď sme boli malé deti, takmer každú nedeľu bol u nás nejaký chutný koláč na stole. Ak nie u nás, tak u starej mamy. Momentálne sa u nás pečie pomenej, no vždy sa nájde chvíľa, keď moja mama alebo ja niečo chutné upečieme. Teda, od mami sú koláče vždy skvelé a tie moje sú iné než tie tradičné, preto často nad nimi rodinka krúti nosom. Ale vždy sa aj tak všetko zje. Tiež je pravda, že v kuchyni rada trávim čo najmenej času (veď to už viete), ale zase si rada pripravím jedlo sama, pretože viem, čo som do nich dala. Práve preto milujem recepty, ako je tento. Rýchly, nenáročný na čas a prípravu a navyše veľmi chutný a po nedeľnom obede takýto koláč dobre padne! Veru, veru pri tejto torte som sa veľa "nenapiekla", respektíve vôbec. Napiekla by som sa jedine vtedy, ak by som namiesto korpusu použila cesto. Dokonca ani vtedy, keďže cesto sa pripraví raz-dva. Samozrejme vy môžete namiesto tortového korpusu použiť cesto, ale to by už nebol až taký rýchly recept však? A najmä bezstarostný... Jediné, čo ma pri príprave tejto torty dobrovoľne zdržalo (5-10 min.:)) bolo nanášanie krému a zdobenie. Na tomto som sa vyhrala, aby bol krém rovnomerne rozotretý. Pre takéto veci sa aj celkom rada zdržím v kuchyni. 


Menšie rady alebo odporúčania, ktoré pre vás mám sú, aby ste zabránili rozpadávaniu sa torty a aby mala pekný tvar, dajte ju na niekoľko hodín stuhnúť do chladničky. Ja som kvôli fotkám tortu vybrala z chladničky o niečo skôr a jemne sa mi rozpadol špic koláčika. Taktiež ako drobné ovocie môžete použiť všetko, čo vám dá (najlepšie) záhrada alebo trhoviská, prípadne supermarkety. Napríklad skvelo vám poslúžia ríbezle, čučoriedky, maliny, černice, jahody. Ja som z našej záhrady použila biele a červené ríbezle, keďže som nevedela, čo s posledným množstvom spraviť a na sirupy a džemy ešte toľko ríbezlí nemáme. Okrem ovocia môžete na ozdobenie použiť napríklad jedlé kvety, čokoládový filigrán a podobne. Dúfam, že sa vám recept páči a že si na ňom možno aj skvelo pochutíte.


* RECEPT *

Potrebujete: 
* tmavý tortový korpus zo šľahanej hmoty

Na krém:
* 250 g masla 
* 200 g práškového cukru
* 250 g tvarohu
* strúhanú kôru z 1 citróna 
* drobné ovocie na ozdobenie
* strúhanú čokoládu na ozdobenie 


Postup: 
  1. Vyšľahajte mäkké maslo spolu s práškovým cukrom.
  2. K maslu a cukru pridajte tvaroh, citrónovú kôru a vyšľahajte ich na hladký krém. 
  3. Vyšľahaný krém natrite na tortový korpus. Tortu odložte aspoň na 1-2 hod. (najlepšie na celý deň) do chladničky, aby krém mohol dostatočne stuhnúť.
  4. Tortu ozdobte drobným ovocím a posypte ju strúhanou čokoládou. 
  5. Dobrú chuť! 







Photos by Vladies

0 Komentáre