OTÁZKY A ODPOVEDE: Blog a blogovanie (III. časť)


Zopár faktov už o mne viete a veľmi sa teším, že vás tento typ článku zaujal. Často mi píšete správy alebo zanechávate svoje "odhalenia o sebe" v komentároch, preto som si povedala, že to spravím aj ja a niečo vám o sebe prezradím. Predsa len budete mať ku mne o čosi bližšie a možno sa v mnohých veciach aj zhodneme. Ak ste tento článok nestihli a radi by ste sa o mne niečo nové dozvedeli, klikajte TU

Dnes mám pre vás pripravený podobný článok, ale nebude tak celkom o mne. Bude zameraný na blogovanie a navyše všetky otázky v tomto článku ste mi položili vy samy. Ak si spomínate, v jednej mojej súťaži bolo dobrovoľné vymyslieť ľubovoľnú otázku na mňa. Keďže otázok bolo celkom dosť a boli aj dosť rôznorodé, rozhodla som sa ich spracovať až do troch článkov. Takže týmto článkom to nekončí a samozrejme každý z nich sa bude týkať inej "témy". Toto je jeden z nich. Niečo podobné sme tu už na blogu mali - Blogovanie (I.časť) a Čosi o mne (II. časť) . Mnohé otázky boli podobné až rovnaké, no niektoré boli nové a veľmi zaujímavé. Odpovedala som vám na všetky otázky, a tiež úprimne, tak ako to v skutočnosti je. Nič prikrášlené odo mňa nečakajte, a to nielen v tomto článku, ale v žiadnom inom., ale to vy už o mne viete (čo na srdci, to a jazyku).

Dosť už bolo informácií, prejdime už konečne k jadru tohto článku, kde by vás mohli zaujať aj skvelé a zaujímavé fotky od talentovanej Kriss. Dajte nám vedieť, ako sa vám článok páči, potešíte nás. 


Prečo si sa rozhodla písať blog, čo bolo tvojou inšpiráciou? 

Za to, že som začala blogovať vďačím jedinej osobe, a to kamarátke a tiež blogerke Kejmy. Videla vo mne asi niečo a povedala mi, že by som to mohla skúsiť. Predtým som takmer nevedela, čo je to blog a čo všetko sa s ním dá dosiahnuť. Všetko potrebné mi však vysvetlila a opísala svoje skúsenosti so svojim blogom (theworldbykejmy). Veľmi sa mi páčila táto predstava, pretože to vyzeralo zaujímavo, tak som do toho išla. Takže môžem povedať, že mojou inšpiráciou bola a stále je práve ona.


Čo ti roky blogovania dali/vzali? 

V septembri to bude presne 5 rokov, čo už blogujem. Samotný blog mi pomohol vo veľa veciach, napríklad ma naučil, že trpezlivosť ruže prináša, naučil ma bojovať za svoje sny a nevzdávať to, keď je najhoršie (aj keď to je niekedy ťažké), tiež sa mi zmenil pohľad na módu a na samotné oblečenie. V podstate môžem povedať, že blog mi zobral hlavne veľmi veľa voľného času a stále samozrejme aj zaberá. Čo mi práve naopak dal sú zase skúsenosti s ľuďmi a tiež to, že som tak trochu spoznala (aj keď len virtuálne) mnoho blogeriek, ktoré tiež na sebe pracujú a vedia o čom to všetko je. Stretla som mnoho šikovných ľudí. Mala som možnosť spolupracovať s rôznymi fotografmi, za čo im nesmierne ďakujem, pretože bez nich by som tu byť nemohla, nemohla by som tvoriť kvalitný obsah a zároveň sa posúvať dopredu. A veľmi sa teším na to, čo ešte len príde. 


Kde berieš inšpiráciu na nové články? 

Nové inšpirácie sa tvoria v mojej hlave (ako inak). Ak neprichádza nový nápad, tak viem, že musím vypnúť a ísť niekam do prírody, kde načerpám novú energiu a výsledkom budú nové myšlienky (nápady). Chce to čistú hlavu a veľa pozitivizmu. Samozrejme, inšpirácia je všade navôkol nás len treba byť vnímavý, pretože vtedy si človek začne všímať rôzne detaily a to je veľmi nápomocné pri kreatívnej tvorbe. 


Ide ti písanie článkov vždy "od ruky" alebo máš niekedy s tým problém? 

Nie je to vždy ružové. Sú dni kedy mám nafotené krásne zábery, ale neviem, čo k ním napísať, a naopak. Niekedy sú články, ktoré dokonca napíšem dopredu, ale nemám čas to nafotiť alebo nemám fotografa. Musím však povedať, že dní, kedy neviem čo mám napísať je málo. Najlepšie sa mi píše, ak sa niečo udeje a ja mám potrebu sa vyjadriť, napísať svoj vlastný názor. Je jedno, či je to niečo zlé alebo dobré. Rada píšem o živote a o všetkých situáciach, s ktorými sa dennodenne stretávame.


Aký najkrajší zážitok si zažila vďaka tomu, že bloguješ? 

Hm...nemôžem hovoriť o zážitkoch, nakoľko ešte nemám za sebou nejakú tú "blogerskú akciu". Aj keď som bola párkrát pozvaná, no vtedy som to odmietla. Ja pevne verím, že ten čas ešte len príde a na blogu budú pribúdať články aj z tejto kategórie. Ale ak sa tak zamyslím mám za sebou aj menší zážitok a úspech zároveň. Pred dvomi rokmi som vyhrala 1. miesto v handmade tvorbe doplnkov, ktoré boli súčasťou pikniku. Príprava tohto článku ma nesmierne bavila a výsledkom bolo uverejnenie môjho výstupu v magazíne SmeŽeny.sk (viac TU).


Ako prijalo tvoje okolie to, že sa venuješ blogovaniu? 

Mnohí, tak ako aj ja na začiatku nevedeli, čo je to vlastne blog, preto začiatky boli pre mňa nesmierne ťažké, keďže podporu som veľmi nemala. Jediná osoba, ktorá mi rozumela bola Kejmy. Rodičia a  celkovo rodina blogovaniu nerozumeli a nedávali tomu všetkému nejaký význam a mám pocit, že dnes sa toho veľa tiež nezmenilo, možno trochu u rodičov. Veľkú podporu som však mala u spolužiačok na vysokej škole a tiež u kamarátov, ktorí mi píšu a podporujú ma dodnes, za čo im nesmierne ďakujem. Je veľmi príjemne dozvedieť sa, že má daná osoba sleduje a číta moje články. Stalo sa mi zopárkrát, že prišla za mnou kočka z iného ročníka a povedala mi, že sa jej páči moja tvorba a inšpirujem ju. Preto vždy hovorím, že ak sa vám niečo páči, tak to dajte druhému najavo. Nesmierne ho to poteší a posunie. Ak ma niekedy stretnete na ulici, nehanbite sa a oslovte ma, budem len rada. 


Photos by Kriss Torjai Photography


#OOTD: coat, turtleneck, cap - Vintage ・ denim jacket, jeans - H&M ・boots - Deichmann ・belt - Takko ・ glasses - Romwe







0 Komentáre